S naším klientem MERO ČR jsme si vytyčili základní, a přitom ne úplně snadný cíl – vysvětlit, jak funguje ropná infrastruktura, a získat mediální pozornost pro témata spojená s přepravou ropy. Zároveň jsme chtěli profilovat jednotlivé zástupce klienta a posílit povědomí o této velmi důležité společnosti.

 

Naše strategie? Atraktivní event, který novinářům ukáže ropnou infrastrukturu zblízka. Využili jsme mimořádné příležitosti, kdy jedna ze 17 velkoobjemových nádrží na Centrálním tankovišti ropy procházela čištěním a bylo možné vstoupit přímo dovnitř. Odvaha nám nechyběla – bylo léto, dovolené a my žádali novináře, aby dojeli za Prahu, a ještě se navlékli do ochranných obleků.

 

Příležitost jednou za rok

 

Na Centrálním tankovišti ropy, zhruba 35 kilometrů severně od Prahy, MERO ČR stáčí ropu pro rafinerie a přechovává strategické zásoby této suroviny pro Správu státních hmotných rezerv. Zde se také sbíhají ropovody IKL ze západu a Družba z východu. Jde o přísně střežené místo, kam není snadné se dostat. I čištění nádrže je mimořádná věc. Tímto procesem prochází maximálně jedna ročně, některé roky vůbec žádná. Možná i proto z 18 přihlášených novinářů i přes červencové horko dorazili úplně všichni.

 

V rámci přípravy presstripu na tankoviště jsme se zaměřili především na přípravu atraktivních a informačně přínosných podkladů (tištěných i online včetně infografik) a maximální mediální servis. Novináři dostali výjimečnou příležitost získat informace přímo v terénu a exkluzivní záběry z prázdné nádrže.

 

MERO ČR ve všech médiích

 

Výsledkem byla skvělá publicita, kdy reportáž zveřejnila důležitá mainstreamová média, včetně hlavních zpravodajských relací všech tří největších televizí, zprávu vydala agentura ČTK, reportáž odvysílal Český rozhlas a z tištěných a online médií o tom informovaly například Hospodářské noviny, Právo, MF Dnes, Lidové noviny a také odborně zaměřená média. Celkem jsme v následujících dnech napočítali přes 90 výstupů v celkové hodnotě AVE téměř 85 milionů korun.

 

Organizaci eventu ocenila i odborná porota soutěže Zlatý středník, a to cenou TOP RATED. Pro nás je hlavní, že klient byl spokojený a podařilo se nám naplnit vytyčené cíle. Nastartovali jsme potenciál tématu, na který jsme od té doby mnohokrát úspěšně navazovali.

KLIENT

MERO ČR 

AVE

84 770 242 Kč

DATUM REALIZACE

červenec 2023