S naším klientem MERO ČR jsme si vytyčili základní, a přitom ne úplně snadný cíl – vysvětlit, jak funguje ropná infrastruktura, a získat mediální pozornost pro témata spojená s přepravou ropy. Zároveň jsme chtěli profilovat jednotlivé zástupce klienta a posílit povědomí o této velmi důležité společnosti.
Naše strategie? Atraktivní event, který novinářům ukáže ropnou infrastrukturu zblízka. Využili jsme mimořádné příležitosti, kdy jedna ze 17 velkoobjemových nádrží na Centrálním tankovišti ropy procházela čištěním a bylo možné vstoupit přímo dovnitř. Odvaha nám nechyběla – bylo léto, dovolené a my žádali novináře, aby dojeli za Prahu, a ještě se navlékli do ochranných obleků.
Na Centrálním tankovišti ropy, zhruba 35 kilometrů severně od Prahy, MERO ČR stáčí ropu pro rafinerie a přechovává strategické zásoby této suroviny pro Správu státních hmotných rezerv. Zde se také sbíhají ropovody IKL ze západu a Družba z východu. Jde o přísně střežené místo, kam není snadné se dostat. I čištění nádrže je mimořádná věc. Tímto procesem prochází maximálně jedna ročně, některé roky vůbec žádná. Možná i proto z 18 přihlášených novinářů i přes červencové horko dorazili úplně všichni.
V rámci přípravy presstripu na tankoviště jsme se zaměřili především na přípravu atraktivních a informačně přínosných podkladů (tištěných i online včetně infografik) a maximální mediální servis. Novináři dostali výjimečnou příležitost získat informace přímo v terénu a exkluzivní záběry z prázdné nádrže.
Výsledkem byla skvělá publicita, kdy reportáž zveřejnila důležitá mainstreamová média, včetně hlavních zpravodajských relací všech tří největších televizí, zprávu vydala agentura ČTK, reportáž odvysílal Český rozhlas a z tištěných a online médií o tom informovaly například Hospodářské noviny, Právo, MF Dnes, Lidové noviny a také odborně zaměřená média. Celkem jsme v následujících dnech napočítali přes 90 výstupů v celkové hodnotě AVE téměř 85 milionů korun.
Organizaci eventu ocenila i odborná porota soutěže Zlatý středník, a to cenou TOP RATED. Pro nás je hlavní, že klient byl spokojený a podařilo se nám naplnit vytyčené cíle. Nastartovali jsme potenciál tématu, na který jsme od té doby mnohokrát úspěšně navazovali.
KLIENT
AVE
DATUM REALIZACE