V roce 2023 čelilo Kongresové centrum Praha (KCP) klíčovému problému – získat podporu pro výstavbu nové multifunkční haly. Projekt zastavil covidový lockdown a k jeho obnově chyběla vůle i zájem akcionářů, pro které byla nová hala okrajovou záležitostí. Média ani veřejnost nepovažovala téma nové haly za relevantní, ani zajímavé. Naší misí bylo projekt nové haly zviditelnit a postavit jej do centra pozornosti tak, aby se mu začali věnovat akcionáři. Rozhodli jsme se halu představit v širším kontextu a vytvořit celospolečenské téma relevantní pro média i politiky: Přínos kongresového turismu pro hlavní město, jeho budoucí rozvoj, veřejné rozpočty i zaměstnanost.
Kongresový turista utratí v Praze 3 x víc než běžný turista, zajímá jej historie města a česká kultura. Kongresový turista se rád po úspěšné konferenci do Prahy vrací v roli kultivovaného, solventního běžného turisty. Přináší zisky, šíří dobré jméno Prahy, zvyšuje její renomé a kultivuje příjezdový turismus v hlavním městě. Aby se kongresový turista do Prahy rád vrátil, potřebuje zde strávit příjemný čas v roli kongresového delegáta. Ideálně jako účastník těch nejprestižnějších konferencí a eventů. Praze však chybí kapacita pro kongresy a konference s více než 10 000 návštěvníky. Kongresové centrum Praha (KCP) má řešení – novou výstavní halu, jež by navýšila poptávanou kapacitu a umožnila Praze ucházet se o kandidaturu mezinárodně nejvýznamnějších kongresových akcí pro 10 000+. Novou halu lze postavit pouze, pokud její výstavbu akcionáři Kongresového centra Praha, kterými jsou Ministerstvo financí ČR a Magistrát hl. m. Prahy, podpoří.
Během pouhého týdne jsme ve spoluprací s Prague Convention Bureau vytvořili platformu, která spojila CEO KCP, zástupce Magistrátu hl. m. Prahy, Prague Convention Bureau, Prague City Tourism a Asociace hotelů a restaurací ČR. Mix odbornosti a prestiže podpořil argumenty pro podporu výstavby nové haly. Na akci zazněly jasné závěry:
"Kongresový průmysl podporuje a rozvíjí cestovní ruch, přináší kultivované a bonitní turisty." (Prague City Tourism)
"Kongresy do Prahy a ČR přináší světové kapacity v oblasti vědy, výzkumu. Přináší Praze prestiž a byznysovou image." (Prague Convention Bureau)
"Kongresový turista se stravuje v restauracích a spí v hotelech za průměrnou cenu 98,35 Euro. Na rozdíl od baťůžkářů…" (Asociace hotelů a restaurací České republiky)
"Kongresový turismus je přínosem, je potřeba jej rozvíjet. KCP je dobře zavedenou společností s rekordními zisky." (Hlavní město Praha)
Téma významu kongresového turismu pro ekonomiku Prahy, veřejné rozpočty i budování mezinárodní prestiže jsme vystavěli s pomocí jednotlivých partnerských organizací a jejich přesných dat. Ta zahrnovala informace o tom, kolik mezinárodní kongresy a konference přinášejí do rozpočtů města, kolik zde turisté utrácejí, jak využívají služby hotelů a restaurací apod. Exkluzivitu eventu pro média jsme podpořili odhalením horké novinky, oznámením, že se Praha stala 5. nejatraktivnější kongresovou destinací světa dle žebříčku ICCA (International Congress and Convention Association).
Díky správnému definování potřeby a kroků k jejímu naplnění, stejně jako díky skvělé spolupráci s Prague Convention Bureau, jsme zorganizovali event, který zaujal přední česká média včetně České televize, magazínu Forbes nebo Hospodářských novin. Dosáhli jsme GRP 108,17 a zajistili, že téma zůstalo relevantní i několik měsíců po akci. Klíčový výsledek pro klienta? Akcionáři začali jednat a podnikat kroky, které by měly v konečném důsledku vést k rozhodnutí o výstavbě nové haly Kongresového centra Praha.
Tým AMI Communications proměnil zdánlivě okrajové téma ve veřejný zájem. Díky strategii a efektivní exekuci jsme pomohli Kongresovému centru Praha posílit význam kongresového průmyslu v Praze a zviditelnit halu jako klíčový faktor k jeho dalšímu rozvoji.
KLIENT
Kongresové centrum PrahaDATUM REALIZACE
květen 2023Gross Rating Point (GRP)
108,17