Neviditelnost může být superschopnost, ale také hendikep. Co mají společného samoživitelky a nedobrovolně nezaměstnaní? Nežije se jim snadno. Zaplatí jen nejnutnější, propadávají systémem veřejné pomoci, mají omezený přístup k finančním službám. Nežijí na úplném dně, takže pro politiky, stát i pro společnost jsou vlastně Neviditelní. Proto jsme spolu s Providentem přišli s projektem, který má za cíl nabídnout Neviditelným pomoc a změnit jejich situaci.
Snažíme se zviditelnit Neviditelné a dát jim hlas. U široké veřejnosti, expertů, stakeholderů. Proto chápeme problematiku komplexně, prezentujeme ekonomické a sociální dopady Neviditelných, ale i jejich osobní příběhy.
Ukazujeme Neviditelným cestu z jejich problematické situace prostřednictvím propojení s konkrétními odborníky z expertních neziskovek, kteří jim dokážou pomoci.
Pracujeme na návrzích řešení některých legislativních a systémových překážek, které Neviditelným ztěžují život. Jednáme s legislativci, regulátory, politiky a snažíme se měnit věci k lepšímu.
V rámci CSR projektu jsme popsali, kdo jsou Neviditelní. Poté je odborníci z CETA rozdělili do 15 skupin a každou analyzovali s ohledem na jejich problémy, potřeby i socio-ekonomický dopad. S pomocí IPSOSu a CONFESS Research jsme získali konkrétní životní příběhy zástupců Neviditelných. Ve spolupráci s partnerskými NGOs a psycholožkou jsme připravili doporučení, jak Neviditelným pomoct: co mohou udělat sami, jak může pomoci stát či firmy.
Medializace tématu byla úspěšná. Díky distribuci obsahu ve vlnách (jedna pro každou skupinu Neviditelných), přípravě podkladů pro média na míru i napojení obsahu na aktuální téma relevantní pro danou skupinu (např. zálohové výživné a samoživitelky) za první půl rok fungování projektu vzniklo přes 130 výstupů napříč mediálním spektrem. V rámci online komunikace jsme spustili webové stránky www.neviditelni.org, facebookovou stránku a dlouhodobou interaktivní kampaň na sociálních sítích. Důležitou roli v projektu má také přímý kontakt s Neviditelnými.
Projekt dosud představil skupiny: mladá rodina, samoživitelé, zkušení, ale bez práce, chudí vysokoškolští studenti, lidé pracující ve stínové ekonomice, senioři a neformálně pečující. V představování dalších skupin a diskusi o jejich problémech budeme pokračovat i v dalších letech.
KLIENT
DATUM REALIZACE
ROZSAH KAMPANĚ