Neviditelnost může být superschopnost, ale také hendikep. Co mají společného samoživitelky, nedobrovolně nezaměstnaní, sociální pracovníci a mladí dospělí na odchodu z dětských domovů? Nežije se jim snadno. Zaplatí jen nejnutnější, propadávají systémem veřejné pomoci, mají omezený přístup k finančním službám. Nežijí na úplném dně, takže pro politiky, stát i pro společnost jsou vlastně Neviditelní. Proto jsme spolu s Providentem přišli s projektem, který má za cíl nabídnout Neviditelným pomoc a změnit jejich situaci.

 

Jde nám o pomoc i systémovou změnu

Snažíme se zviditelnit Neviditelné a dát jim hlas. U široké veřejnosti, expertů, stakeholderů. Proto chápeme problematiku komplexně, prezentujeme ekonomické a sociální dopady Neviditelných, ale i jejich osobní příběhy. Ukazujeme Neviditelným cestu z jejich problematické situace prostřednictvím propojení s konkrétními odborníky z expertních neziskovek, kteří jim dokážou pomoci. Pracujeme na návrzích řešení některých legislativních a systémových překážek, které Neviditelným ztěžují život. Jednáme s legislativci, regulátory, politiky a snažíme se měnit věci k lepšímu.

 

Volíme komplexní a odborný přístup

V rámci CSR projektu jsme popsali, kdo jsou Neviditelní. Poté je odborníci z CETA rozdělili do 15 skupin a každou analyzovali s ohledem na jejich problémy, potřeby i socio-ekonomický dopad. S pomocí IPSOSu a CONFESS Research jsme získali konkrétní životní příběhy zástupců Neviditelných. Ve spolupráci s partnerskými NGOs a psycholožkou jsme připravili doporučení, jak Neviditelným pomoct: co mohou udělat sami, jak může pomoci stát či firmy.

 

Neviditelní začínají být vidět

Medializace tématu byla úspěšná. Díky kontinuální medializaci jednotlivých skupin Neviditelných se podařilo vytvořit nadstandardní vztahy s novináři relevantních médií, kteří se orientují na sociální témata, pomocí podrobné ekonomické analýzy a definování společenských dopadů Neviditelných jsme dokázali oslovit také ekonomické redaktory. Od roku 2021, kdy projekt vznikl, se daří pomocí PR kampaně zasáhnout v průměru na 35 miliónů čtenářů ročně. U každé skupiny Neviditelných jsme začali spolupracovat s relevantními neziskovými organizacemi, s kterými aktivně pracujeme, vymýšlíme společné projekty. Aktuálně jsme v kontaktu s 13 organizacemi a další nás sami oslovují. V rámci online komunikace jsme spustili webové stránky www.neviditelni.org, facebookovou stránku a dlouhodobou interaktivní kampaň na sociálních sítích. Důležitou roli v projektu má také přímý kontakt s Neviditelnými, kteří nás oslovují pomocí online formuláře.

 

Neviditelným se chceme věnovat dlouhodobě

Projekt dosud představil skupiny: mladá rodina, samoživitelé, zkušení, ale bez práce, chudí vysokoškolští studenti, lidé pracující ve stínové ekonomice, senioři a neformálně pečující, nízkopříjmové domácnosti, veteráni a vojáci, sociální pracovníci a mladí dospělí na odchodu z dětských domovů. V následujícím roce budeme aktualizovat skupiny Neviditelných, možná rozklíčujeme další skupiny anebo získáme nové údaje o existujících skupinách a jejich současných problémech.

KLIENT

Provident Financial

DATUM REALIZACE

červen 2021 – nyní

ROZSAH KAMPANĚ

Media relations, public affairs, CSR, Finanční trhy a služby, tisková konference, event management