V listopadu 2019 jsme s Asociací horských středisek pořádali pravidelnou tiskovou konferenci u příležitosti zahájení zimní sezóny. Narozdíl od předchozích let, kdy střediska informovala o chystaných novinkách, investicích a aktuálních cenách skipasů, a po konferencích média zaplavily pouze negativní články o zdražování skipasů a dopadech zasněžování, jsme na to v AMI šli jinak.
Výchozí situace pro nás nebyla snadná, protože novináři prahnou jen po cenách a veškerá jiná sdělení se dříve vždy ztratila. Zároveň i probíhající diskuze o ekologii stavěla skiareály do špatného světla. Proto jsme se rozhodli jít především vstříc diskuzi o udržitelném horském turismu.
Anketou mezi horskými středisky jsme ukázali, co reálně dělají pro udržitelné lyžování a kolik investují do modernizace a šetrného zasněžování (3/4 miliardy korun za uplynulých 5 let). Tyto výsledky jsme doplnili názorem veřejnosti z průzkumu, který zmapoval zájem Čechů o tuzemské lyžování a představil zimní dovolenou v ČR jako tu nejekologičtější variantu (pro 2/3 lidí je zasněžování nezbytné). Zároveň jsme připravili infografiku, která srozumitelně předestřela fakta o technickém zasněžování a vyvrací mýty, které o něm kolují.
Kombinace těchto aktivit se vyplatila. Dostali jsme do médií nový pohled na horskou turistiku. Během tří týdnů jsme generovali na 60 výstupů s pozitivními titulky „Češi propadli lyžování“, „Skiareály za uplynulých pět let investovaly tři čtvrtě miliardy do šetrných řešení“, „Zájem Čechů o lyžování roste“, Skiareály investují do modernizace“ a podobně. S tímto tématem jsme uspěli v drtivé většině médií, včetně dvou televizních reportáží, a nastartovali nové vnímání horských středisek. Novináři jsou nyní vstřícnější k diskuzi a z článků se ve velké míře vytratil negativní pohled na činnost horských středisek.
KLIENT
DATUM REALIZACE
ROZSAH KAMPANĚ