V rámci charitativního projektu Čtení pomáhá jsme na jaře 2022 u příležitosti Dne země provedli sondu mezi tisícovkou českých dětí a dospívajících. Cílem bylo zjistit, jaký vztah mají k přírodě. Výsledky ukázaly, že pro mladé je pobyt v přírodě velmi důležitý, ocenili hlavně čistý vzduch, ticho a klid. Jako hlavní zdroje, ze kterých čerpají informace o přírodě, uváděli dokumenty a sociální sítě. Četbu označila jen necelá třetina z nich. Každý šestý vyjádřil pocit, že nemá dostatek informací o tom, jak přírodu chránit. Právě na tato zjištění jsme s projektem Čtení pomáhá zareagovali a propojili ho s naším dalším klientem, největším českým dřevostavitelem, firmou RD Rýmařov. Vznikla tak iniciativa Čtení pomáhá přírodě.

 

Cílem Čtení pomáhá přírodě bylo děti a dospívající edukovat v oblasti ekologie, životního prostředí a přírody a ukázat jim knihu jako vhodný zdroj informací o těchto tématech. Princip byl jednoduchý: za každou přečtenou knihu o přírodě získá dítě nejen kredit 50 korun pro charitu, jak je zvyklé z klasického Čtení pomáhá, ale současně za něj RD Rýmařov nechá vysadit dva stromy do Lesa Čtení pomáhá.

 

Naší úlohou bylo jednak nastavit celkově chod této nové iniciativy a současně zajistit, aby se o ní dověděla cílová skupina, tedy hlavně děti, jejich rodiče, učitelé, případně knihovníci.

 

Zásadní byla spolupráce se třetími stranami

 

V koordinaci s nakladatelstvím Kazda jsme vytipovali knihy o přírodě, připravili jsme k nim kvízové otázky a zařadili mezi seznam četby na webu Čtení pomáhá.

 

Propojili jsme se s Českou lesnickou akademií Trutnov a domluvili logistiku a oblast vysázení Lesa Čtení pomáhá.

 

Media relations

 

Vybraným novinářům jsme poslali direct mail – balíček, který voněl dřevem a chutnal lesem a obsahoval také jednu z nových knih včetně kvízových otázek. Za každý vyplněný kvíz novinářem Čtení pomáhá přírodě odeslalo 5 000 korun na projekt Do lesa s lesníkem Nadace dřevo pro život

 

Zorganizovali jsme tiskovou konferenci s přenosem ČTK

 

Vydali jsme tiskovou zprávu s informacemi ze sondy a o spuštění nové iniciativy Čtení pomáhá přírodě

 

Pozvali jsme regionální média na místo, kde jsme začali sázet Les Čtení pomáhá

 

Komunikace na sociálních sítích

 

O spuštění iniciativy a jeho výsledcích jsme pravidelně informovali na FB stránkách Čtení pomáhá

 

Další komunikace na cílovou skupinou

 

Připravili jsme copy pro záložku Čtení pomáhá přírodě a průvodní texty na webu Čtení pomáhá.

 

Připravili jsme informační e-mail pro všechny registrované čtenáře ve Čtení pomáhá

 

Vyrobili jsme obrandované záložky do knih, které jsme ve spolupráci s nakladatelstvím Kazda věnovali k vybraným knihám

 

Vytvořili jsme sérii vizuálů a animaci pro inzertní plochy stanic pražského metra

 

Na léto jsme spustili speciální akci – dva stromy do lesa za každou přečtenou knihu (nejen tu o přírodě). Akce měla podpořit dětské čtení i během letních prázdnin.