Nebezpečí Alzheimerovy choroby (ACh) v ČR roste rapidním tempem. Do roku 2050 by touto nemocí mělo trpět až půl milionu lidí. Zároveň eskaluje konkurenční boj mezi společnostmi, které poskytují sociální služby pacientům s Alzheimerem. Proto Alzheimercentrum spojilo své síly s námi, abychom mu pomohli odlišit se od ostatních poskytovatelů a informovat veřejnost o úskalích této nemoci.
Při příležitosti premiéry filmu Still Alice, jehož hlavní postava onemocní ACh, jsme se rozhodli pro experiment: zmateme diváky Febiofestu! Pětiminutovým promítáním nesprávného filmu jsme je uvedli do stavu dezorientace podobného tomu, který denně prožívají lidé s touto chorobou. Natáčeli jsme reakce diváků skrytou kamerou a ti si v závěru experimentu mohli přečíst text: Cítíte se zmateně? Takto se lidé s ACh cítí každý den. Alzheimercentrum. Akce se zúčastnili i klíčoví novináři, které jsme pozvali, avšak ani ti neměli o našem záměru nejmenší ponětí. Tento přístup jsme zvolili v důsledku stále těžšího prosazení tématu do médií klasickými PR nástroji.
Tímto způsobem se nám podařilo zajistit mediální prostor pro problematiku ACh a profilaci Alzheimercentra v hlavních médiích, jako jsou iDNES.cz (homepage) nebo ČT 1 (Události), a to vše způsobem, který v ČR ještě nikdo neudělal. Netradiční kreativní projekt, který stál 20 000 Kč, dosáhl 3milionového AVE a oslovil 10milionové publikum.
Úspěšný projekt získal na České ceně za PR v roce 2015 1. místo v kategorii Akce a události/Events, 1. místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a také 1. místo na European Excellence Awards 2015 v kategorii Maďarsko, Česká republika a Slovensko.
KLIENT
DATUM REALIZACE
ROZSAH KAMPANĚ