Co spojí údajně rozdělenou českou společnost lépe, než společné budování chrámu? S kampaní na podporu projektu Nadačního fondu Svatovítské varhany jsme začali už v roce 2017 a na strunu národní hrdosti intenzivně hrajeme i v současnosti.

 

Našich aktivit si všimli i porotci APRA, kteří nás zařadili mezi finalisty PR cen LEMUR 2019. A o jaké aktivity se jednalo? Naším úkolem bylo nejprve zpracovat komunikaci pro záměr stavby nových varhan v katedrále svatého Víta. Kampaň představila sbírku pro nové varhany jako společnou národní misi, do které se může zapojit každý. Zároveň měla vyvrátit předsudek, že jde o „žebrání bohaté církve“ nebo o sóloakci privilegovaných kreativců. Jejím cílem bylo nadchnout pro stavbu nových varhan širokou veřejnost i partnery z řad firemní, akademické či neziskové sféry a veřejného sektoru.

 

Kampaň kombinovala především online aktivity a media relations. Pro online komunikaci využila zejména originální nástroj pro adopci jednotlivých píšťal (připomíná e-shop, ale jde o dárcovské rozhraní) podpořený komunikací na Facebooku. Kvůli kontinuálnímu mediálnímu pokrytí proběhly tiskové konference se zapojením autorit (kardinál Dominik Duka, Bohdan Wojnar ze společnosti ŠKODA Auto) a zajímavé formy prezentace (audiozkouška, videospot, plakáty). Nechyběly osobní rozhovory či reportáže s realizátory (varhaník a varhanice, organolog, designér), zprávy ze španělské dílny, kde se nástroj vyrábí, exkluzivně zpracované příběhy dárců či medializace podpůrných a benefičních akcí (koncerty a výstavy).

 

Od 1. 1. 2017 jsme registrovali přes 300 mediálních výstupů. Z toho 165 v tisku, 16 v televizi (více než 200 minut v primetime). Ale nejdůležitější je, že přes 10 000 individuálních dárců už přispělo částkou přes 78 milionů Kč (3 025 000 EUR). Aktuální informace o projektu zde: https://www.svatovitskevarhany.com/

KLIENT

Nadační fond Svatovítské varhany

DATUM REALIZACE

2017–2020

ROZSAH KAMPANĚ

Media relations, strategie