S příchodem nového majitele ostravské huti nastal čas na kompletní rebranding celého závodu. Ostravská huť zaměstnává šest tisíc lidí z Ostravy a celého Moravskoslezského kraje. Klíčovým bodem tedy byla změna značky hlavně v rámci interní komunikace. Primárním zdrojem informací pro zaměstnance je interní časopis. Dali jsme si záležet a přinesli zcela nové, moderní a zábavné pojetí. Nová huť se i podle reakcí zaměstnanců povedla a časopis se stal hlavní hvězdou celé změny!
Ostravsko je na svou hutnickou tradici náležitě a právem hrdé a ať se podnik jmenuje jakkoli, Ostravák mu neřekne jinak než Nová Huť. Bývalý majitel vybočení z korporátního standardu nepřipouštěl a z výsledků průzkumu k interní komunikaci bylo jasné, že právě jasně strukturovaná linie a příliš mnoho centrálně daných informací byly tím hlavním, co lidem vadilo. Pro úspěch jsme tedy museli splnit dvě věci. Navázat na tradici a přinést zajímavější obsah.
Společně s týmem komunikace ostravské huti jsme se odvážně pustili do úplně nového konceptu. Z novin se stal magazín, ze starého přeplněného designu přišel čistý vzhled a pro nový název jsme nemuseli chodit daleko. Zvolili jsme jediný myslitelný, Nová huť. Dále pak byla na řadě úprava obsahu, u něhož z průzkumu k IK jasně vyšlo, že lidé chtějí nové, vtipné věci. Pro komunikaci tímto směrem jsme vymysleli kreslenou postavu, hutníka Tondu. Ten svými příběhy baví a zároveň přináší přehled o aktuálním dění. Tonda nyní prostupuje i do dalších kanálů IK a podílí se na komunikaci i vážnějších témat se sobě vlastním nadhledem. Kromě komiksové formy jsme přidali i edukativní stránky, přehledy akcí v okolí a více grafických prvků. Změnila se i struktura témat, kdy na první místo se dostala Ostrava a korporátní/globální komunikace ustoupila.
Výsledkem je nový a moderní vzhled, uživatelsky příjemnější formát, vtipné prvky a kapitoly, které splňují přání zaměstnanců. To vše mimo korporátní strukturu a zcela po Ostravsku a s Ostravou na prvním místě. Název odkazující na lokální tradici a vizuál a obsah, který patří k podniku 21. století. Prostě všechny vytyčené cíle splněny nad očekávání. Změny se někteří báli, ale podle reakcí je jasné, že na staré časy je zapomenuto a každý čte Novou huť!
KLIENT
DATUM REALIZACE
ROZSAH KAMPANĚ